Scroll to top

Top

1 reactie

Willow lanceert Social Media Health Score™️ | De enige score die er echt toe doet

Gepost op 22/06/2021
Willow lanceert Social Media Health Score™️ | De enige score die er echt toe doet

Het groeiende technologiebedrijf Willow dat professionele dienstverleners helpt met hun social media, komt naar de markt met een eigen instrument om de social media effectiviteit bij te houden. Dankzij de zogeheten Social Media Health Score™️ weet je als je regelmatig genoeg post, en of je daarbij voldoende variatie brengt.

Over de Social Media Health Score™️

De Social Health Score™ is eenvoudig te interpreteren en zorgt ervoor dat je je herpakt als je even een steek liet vallen, en volhoudt wanneer je goed bezig bent. Het is de eerste metric die duimpjes geeft aan de persoon die week in week uit de posts plaatst, in plaats van aan de content die gepost wordt.

Willow lanceerde de metric eerder in maart en bouwt daarmee verder aan het platform dat algemeen bekend staat als de meest gebruiksvriendelijke marketing automation software in de markt. Dat ligt volledig in lijn met de bestaansreden van Willow: social media marketing toegankelijk maken en technologie democratiseren.

“Weten wat, wanneer en hoe te posten op social media is niet voor iedereen zo gemakkelijk als het lijkt.” Zegt Willow COO, Steven van Kerkhoven. “Wij helpen onze klanten een gezonde en professionele social media aanwezigheid op te bouwen, zonder teveel tijd of geld te spenderen. Veel kleine bedrijven en solopreneurs willen wel zelfstandig content kunnen inplannen, maar hebben vaak nog een zetje nodig. Iets of iemand die hen zegt of ze goed bezig zijn. En wat de juiste manier is om iets te plaatsen. Ons eenvoudig platform stelt hen daartoe in staat en de Social Health Score™️ rapporteert rechtstreeks of ze goed bezig zijn. Heb je daaraan niet genoeg? Dan kan je ook met één van onze coaches in zee gaan. Samen bekijk je dan maandelijks de content kalender en de strategie.”

Hoe de Social Media Health Score™️ werkt

“Bij Willow geloven we dat succes op social media afhangt van een aantal factoren. Als zodanig vertelt de Willow’s Social Health Score™ je op basis van drie kritische factoren hoe goed je het doet. Deze factoren hebben we onderzocht en vormen ook de basis van ons zeer populaire e-book rond social media.”

Volgens Willow zijn dit deze drie factoren:

  1. Consistentie: regelmatig posten en week-in-week-uit dezelfde toon aanhouden;
  2. Content Mix: het posten van een uitgebalanceerde mix aan content zodat je publiek geïnteresseerd blijft;
  3. Betrokken werknemers: ervoor zorgen dat werknemers zich bezighouden met jouw content en deze regelmatig posten op hun eigen social media.

De Social Health Score™ laat gebruikers toe om de software van Willow meer en meer op zelfstandige basis te gaan gebruiken. Er zit als het ware een intelligentie in die aan jou rapporteert. Toch is het team van social media coaches niet overbodig. “De meeste van onze huidige klanten stellen hun maandelijkse check-ins met onze coaches erg op prijs”, zegt CEO Ludwig Dumont. “Onze experts helpen hen de juiste structuur voor hun sociale media te creëren, de content mix te verbeteren en adviseren hoe ze werknemers kunnen betrekken voor meer social engagement.”

Over Willow

Willow (anno 2018) is een social media content, planning en scheduling oplossing die is ontworpen om professionele dienstverleners en ondernemers te helpen met social media post inspiratie, vooruit te plannen en zichzelf neer te zetten als thought leader. Het bedrijf combineert technologie en persoonlijke coaching om klanten te helpen hun sociale media naar een hoger niveau te brengen. De combinatie van technologische efficiënte en intelligentie en menselijke kennis is de combinatie die gesmaakt wordt door de klanten.

Antoine Smets

Plaats reactie

willow-lanceert-social-media-health-score-x2122-xfe0f-de-enige-score-die-er-echt-toe-doet