Scroll to top

Top

Geen reacties

TopCompare.be haalt 20 miljoen euro op

Gepost op 13/09/2016
TopCompare.be haalt 20 miljoen euro op

België’s snelst groeiende vergelijkingsplatform voor financiële producten haalt een groot bedrag op in financieringsronde van ACE & Company, Pacific Century Group, Nova Founders Capital, SBI Holdings, Mark Pincus (oprichter van Zynga), Peter Thiel (oprichter van Paypal en Facebook investeerder) en andere.

Wat is TopCompare.be?

TopCompare.be is het snelst groeiende vergelijkingsplatform voor financiële producten in België. De onderneming helpt haar gebruikers tijd en geld te besparen door een onafhankelijk, gratis en gebruiksvriendelijk online platform te bieden om een breed gamma van producten en diensten te vergelijken. Tegelijkertijd helpt TopCompare.be haar partners nieuwe klanten te bereiken. TopCompare.be werd in 2015 opgericht door Wouter Vanderheere en Ronak Ahmadloo, en heeft haar zetel in Brussel.

Waarom TopCompare.be?

Bank- en verzekeringsproducten vertegenwoordigen een belangrijk deel van de uitgaven voor Belgische gezinnen. Mensen kiezen typisch de producten die ze kennen of waarvan ze gehoord hebben in plaats van alle beschikbare opties te vergelijken. Bijgevolg geven Belgische consumenten 3 miljard euro meer uit dan nodig is per jaar, en lopen ze ook nog de producten mis die hun noden best inwilligen volgens Ronak, co founder bij TopCompare.be.

TopCompare.be biedt haar gebruikers een exhaustief marktoverzicht van een reeks producten, wat de gebruiker toelaat een geïnformeerde beslissing te nemen zonder de informatie elders te moeten zoeken. Het platform is volledig gratis, 100% onafhankelijk en geeft haar gebruikers een snel en gemakkelijk overzicht van de diensten die het best passen bij hun budget en noden.

Naast consumenten te helpen, reikt TopCompare.be voor banken en verzekeraars ook een nieuwe manier aan om zichzelf te verkopen. Elke financiële instelling heeft haar eigen manier van waarde creëren voor haar klanten en het is moeilijk om deze boodschap te verspreiden via traditionele marketingkanalen. TopCompare.be biedt haar gebruikers een vergelijking van producten op gelijke basis, wat het voor Belgische consumenten makkelijker maakt om de voordelen van elke financiële instelling te begrijpen. Deze instellingen beschikken hierdoor over een eenvoudigere manier om hun productkenmerken bekend te maken zonder buitensporige advertentiekosten te maken.

 “Als concurrentie zien we niet enkel de traditionele vergelijkingswebsites, maar eerder “Above The Line” zoals Google, billboards, radio en TV. In tegenstelling tot deze kanalen, zijn wij een volwaardig digitaal kanaal dat onze partners toelaat nieuwe klanten te bereiken op een transparante en kostenefficiënte wijze.” – Co Founder Wouter Vanderheere

20 miljoen Euro

Een investering van twintig miljoen euro duidt duidelijk op vertrouwen vanuit de investerinswereld. De opgehaalde fondsen zullen worden gebruikt om het gamma van producten op TopCompare.be uit te breiden, onder meer naar verzekerings- en telecomproducten. Verder wil de onderneming investeren om nog meer consumenten te bereiken om hen te helpen geld te besparen en het juiste product te vinden door producten te vergelijken vooraleer te kopen, net zoals ze doen met hun vliegtuigtickets en hotels. Tenslotte wil TopCompare.be het team uitbouwen en hun eigen technologie verder ontwikkelen.

 

Christophe Havermans

Plaats reactie

topcompare-be-haalt-20-miljoen-euro-op