Scroll to top

Top

Geen reacties

Tinder legt focus op groei en impact

Gepost op 04/11/2015
Web Summit 2015 – Tinder legt focus op impact en groei

Wat Tinder is moeten we jullie uiteraard niet meer uitleggen. De online dating applicatie dat het online afspreken en chatten wist te democratiseren, heeft de laatste jaren veel meegemaakt. Sean Rad, Founder van Tinder vertelde ons welke obstakels en uitdagingen hij verwacht tegen te komen in de toekomst.

Wat doet Tinder met je data?

Tinder heeft een ongeloofelijke hoeveelheid aan data over wat de gebruikers doen met de applicatie. Deze data wordt onder andere gebruikt om betere recommandaties te geven. Wanneer je bijvoorbeeld voor brunettes (of bodybuilders voor de vrouwen) steeds naar rechts swiped, zal je meer en meer van dit type te zien krijgen. Ook wordt de data gebruikt om de cultuur van singles beter te verstaan.

‘elke dag zouden er zo een 1.6 miljard swipes en 26 millioen matches zijn, goed voor al meer dan 9 miljard matches in totaal’

Copycats en alternatieven

Elke dag komen er nieuwe Tinder kopieën of alternatieven boven water. Sean Rad (CEO): ‘wij liggen hier niet van wakker, onze bedoeling is om zoveel mogelijk betekenisvolle connecties te gaan genereren. Momenteel zijn we over de hele wereld (in 196 landen) met voorsprong de marktleider en blijven we groeien. Ons doel is om de drempels tot daten, de drempels om iemand te benaderen te onderdrukken en de date-wereld op deze manier te veranderen. Het enige dat je moet proberen is om beter te zijn en relevant te blijven’.

Toekomst plannen en uitdatingen ?

Het doel van de CEO is om sneller en agressiever dan ooit vooruit te gaan. De laatst nieuwe lancering van de ‘Superlike’ heeft een enorme impact gehad op het ecosysteem. Met deze functie kan je bijna letterlijk (maar nog steeds virtueel.. 🙂 ) op iemand afstappen om goeiedag te gaan zeggen; het is toch dat tikkeltje intenser. Eén van de volgende dagen zal Tinder een nieuw algoritme lanceren dat de matches met 30% zou moeten laten stijgen. ‘Het doel is niet om meer connecties te creëren, maar om meer betekenisvolle connecties te creëren’ zegt Sean Rad.

Het prioritiseren van de vernieuwingen zou volgens de CEO de grootste uitdaging zijn. Elke dag komen er honderden ideeën en aanvragen binnen. Maar uiteindelijk zullen de aanpassingen die het meeste impact op de grootste gebruikersgroep voorrang krijgen.

Een andere challenge is het aanwerven van mensen. Voor de ambitite dat Tinder heeft zijn ze momenteel onderbemand. Elke week is er een hand vol mensen dat voor Tinder komt werken. Daar dit nog niet genoeg is, belooft 2016 het jaar van de aanwervingen te zijn bij Tinder. Hou dus zeker de jobsite in het oog komende maanden.

De focus bij Tinder ligt vandaag puur op groei en expansie. De betalende services die ze aanbieden brengen meer dan geld genoeg binnen. Wie weet wat Tinder binnen dit en x aantal jaar betekent voor de dating scène?

Meer nieuws vanop de #websummit volgt!

Christophe Havermans

Plaats reactie

tinder-legt-focus-op-groei-en-impact