Scroll to top

Top

Geen reacties

The Paris Founders Event

Gepost op 30/04/2015
The Paris Founders Event

Op uitnodiging van Rude Baguette, één van de bekendste Franse blogs rond startups en technologie, namen we deel aan ‘The Paris Founders Event’. Deze samenkomst van startups en stakeholders in de Franse/Parijse startup scene is naar eigen zeggen het grootste startup netwerking event in Frankrijk.

Het concept is relatief eenvoudig, maar daarom niet minder waard. Rude Baguette selecteerde samen met haar partners een aantal veelbelovende Franse startups en geeft hen gedurende het event de kans om hun project te pitchen voor een zeer heterogeen publiek. Zo zitten er andere startups in de zaal, zijn er journalisten aanwezig, komen investeerders eens piepen en ook de grote bedrijven zijn aanwezig.

Rude Baguette

De doelstelling is vooral om de verschillende partijen aan het praten te krijgen. Op die manier hoopt het event de startups te ondersteunen in bekendheid binnen het ecosysteem, alsook ze in contact brengen met mogelijke investeerders (dit kunnen zowel grote bedrijven zijn als particuliere investeerders).

We selecteerden vijf startups die presenteerden. Hun pitch was professioneel en startte meestal vanuit een probleem die hun doelgroep op dit moment ervaart. Wie de verschillende startups waren, vind je hieronder.

Crowdfunding: Anaxago

Dit crowdfunding platform wil getalenteerder startuppers in contact brengen met (particuliere) investeerders. Het objectief is om via investeringen in veelbelovende startende bedrijven de reële economie van morgen te ondersteunen.

Je kan het een stuk vergelijken met MyMicroInvest bij ons. Naast een puur crowdfunding georienteerd platform, focust Anaxago ook op het lokale element, een beetje zoals het idee van Streetshares, een fintech startup die we ontmoetten op Finovate in London.

Fashiontech: Cocolico

Deze Franse fashion startup biedt in een business 2 business omgeving kinderkleren aan. Als merk, zoals Petit Bateau, kan je op het platform kledij personaliseren en dat nadien aanbieden in het winkelpunt aan consumenten. Ze spelen in op de verschillende seizoenen om wat context te voorzien. Vandaag is Cocolico reeds aanwezig in Japan en China.

Adtech: Ogury

Ogury is een mobiel advertentieplatform op smartphones dat op basis van persoonlijke gebruikersinformatie gerichter kan adverteren. Op zich geen een goed idee wetende dat meer en meer consumenten vandaag al op mobiele platformen aankoopbeslissingen maken.

Ogury haalde reeds 1,5 mio Euro, dit jaar zijn ze nog op zoek naar 10 mio Euro. Grote plannen die jongens van Ogury ;).

Sport tech: Footbar

Deze sport startup combineert een software platform met hardware. In veel verschillende industrieën is het nog niet echt gelukt om beide goed te combineren, maar deze startup slaagt er toch in om dit voor elkaar te krijgen. Hun pitch was best amusant, zo kwamen ze verkleed in voetbaloutfits hun verhaal brengen.

Dating: Happn

Deze social dating app zorgt ervoor dat mensen die elkaar toevallig ontmoeten en ‘clicken’, mekaar niet meer uit het oog verliezen. De Parijse startup heeft intussen al acht miljoen Euro opgehaald. Op dit moment worden er per maand 2 nieuwe internationale steden gelanceerd. Tegen het eind van dit jaar zouden er 10 miljoen gebruikers moeten zijn en in 2016 willen ze evolueren naar een globale speler.

 

 

Ludwig

Plaats reactie

the-paris-founders-event