Scroll to top

Top

Geen reacties

TechCrunch Disrupt: de hoogtepunten (1)

Gepost op 08/12/2015
TechCrunch Disrupt: de hoogtepunten (1)

Thierry Henry over zijn investeringen in tech start-ups

Schermafbeelding 2015-12-08 om 14.08.54

©TechCrunch

Thierry Henry moet niet meer voorgesteld worden. De voormalige voetbalster heeft een nieuwe passie gevonden; investeren in tech start-ups. Dit doet hij samen met andere bekende voetballers zoals Fabregas en Van Persie. Ze hebben samen bijna 3 miljoen euro geïnvesteerd in Grabyo. Deze groeiende start-up wil de beleving van sportwedstrijden en evenementen naar een nieuw niveau brengen. Gebruikers (professioneel en privé) kunnen gemakkelijk een videofragment van een match selecteren en delen op hun sociale mediakanalen.


De douche van de toekomst wordt in Nederland gebouwd

Schermafbeelding 2015-12-08 om 14.11.07

Vandaag worden alle voorwerpen met het internet verbonden. Daardoor worden deze intelligenter en  efficiënter. De start-up Hamwells heeft één van de eerste e-Showers gebouwd. De douche bevat alle moderne snufjes die je zou verwachten van een e-douche zoals de mogelijkheid om muziek te streamen, een applicatie om je verbruik te monitoren en programma’s om je douche te regelen. De echte innovatie zit echter in de efficiëntie van de douche, zo zou de douche 80% minder energie en 90% minder water verbruiken. Vanaf 2.950 euro kan je een Hamwells e-Shower bestellen.


Een Belg werkt mee aan de toekomst van aan huis levering van maaltijden

Schermafbeelding 2015-12-08 om 14.12.24

©TechCrunch

Fred Destin is General partner bij Accel Partners, een fonds dat in bedrijven heeft geïnvesteerd zoals MyFitnessPal, Dropcam en Facebook. Fred leeft al sinds zijn studies in het buitenland maar is Belg van afkomst en heeft in België gestudeerd. Sinds kort zit hij in de board van aan huis levering van maaltijden Deliveroo. Daarbij helpt hij de oprichters op een slimme manier te groeien. Deliveroo is al actief in meer dan 50 grootsteden en heeft net nog eens 100 miljoen opgehaald bij investeerder. Voedsel leveringen is de snelst groeiende sector in de e-commerce markt en staat nog in zijn kinderschoenen. Het Belgische Take Eat Easy moet na Parijs ook in Brussel de concurrentie met Deliveroo aangaan.


Onbekende Spaanse start-up groeit aan een verschroeiend tempo

Schermafbeelding 2015-12-08 om 14.18.12

©TechCrunch

Weinig mensen kennen het Spaanse Wallapop. Deze start-up heeft een nieuwe manier bedacht om spullen te verkopen via het internet. Op basis van je locatie kan je nieuwe spullen ontdekken of verkopen. Wallapop groeit zeer snel, het bedrijf is in 2013 opgericht zou al meer dan honderd miljoen euro hebben opgehaald bij investeerders en telt al 7 miljoen gebruikers. Onlangs hebben ze een eerste overname gerealiseerd met als hoofddoel door te breken in de VS. Wallapop is een mooi voorbeeld dat succesvol ondernemen nog steeds mogelijk is in Europa zelfs in moeilijkere markten zoals Spanje.

Antoine Smets

Plaats reactie

techcrunch-disrupt-de-hoogtepunten-1