Scroll to top

Top

Geen reacties

Social Media technologiebedrijf Willow lanceert Willow AI

Gepost op 09/12/2022
Social Media technologiebedrijf Willow lanceert Willow AI

Wat moet ik nu weer posten op mijn social media? Een vraag die menig personen bekend in de oren zal klinken. Naarmate social media een kerninstrument wordt om jezelf en je onderneming als een sterk merk in de markt te plaatsen, op de radar te komen en te blijven van klanten, en nieuwe talenten aan te trekken, is de vraag relevanter dan ooit tevoren.

Willow, een jong Belgisch bedrijf dat KMOs en ondernemers helpt met uitbouwen van een sterke aanwezigheid op social media, lanceerde eerder deze maand een nieuwe functionaliteit die het delen van sterke social media posts verder wil vereenvoudigen.

Altijd weten wat te delen

Een van de kern proposities van de Willow oplossing focust op het voorzien van de nodige inspiratie om sterke social media posts te maken en te delen. Want net daar wringt het schoentje voor velen. Je wilt een nieuwe medewerker verwelkomen via social media. Je hebt een klant die een mooie testimonial voor je nalaat. Of je wil je volgers op social media informeren aan de hand van een artikel. Hoe maak je daar een leuke social media post voor die zowel vormelijk alsook inhoudelijk aan de normen voldoet?

De Willow social media tool biedt allerhande social media templates aan die je heel gemakkelijk kan aanpassen, suggereert relevant artikels die worden gezocht op kwalitatieve websites en stelt dan een aantal begeleidende tekstjes voor die je kan gebruiken voor de social media posts in combinatie met goeie hashtags.

De introductie van Willow AI gaat nu nog een stapje verder. Aan de hand van een aantal kernwoorden, zoals Robby, welkom, sales, feestje, zal de Willow tool nu een volledige zin of alinea schrijven voor een social media post. Dit zou bijvoorbeeld “We zijn verheugd om Robby te mogen verwelkomen binnen ons bedrijf. Robby vervoegt ons verkoopteam. Tijd voor een feestje.”

VP R&D Joshua Hulpiau: “We denken hard na over de juiste ‘use cases’ voor Willow AI. We zouden natuurlijk een hele rits aan opties kunnen lanceren, maar we kiezen er bewust voor om innovaties aan te bieden die echt het leven van onze cliënten vergemakkelijken en ook echt meerwaarde bieden aan hun social media aanwezigheid. Toeters en bellen toevoegen is in essentie niet moeilijk. Wat wel moeilijk is, is weten welke toeters wel toe te voegen en welke ook niet. De dagen dat software bouwen gelijk stond aan het toevoegen van meer en meer functionaliteit is zeer old-school en voegt meer frictie toe. Binnen het Willow product team gaan we voor minder, niet voor meer.”

De tijd om een post te maken in twee knippen

Een belangrijk andere focus – naast het altijd weten wat te posten – is het zo efficiënt als mogelijk maken van social media management voor kleine bedrijven. “De doelstelling is om de tijd om een post te maken in twee te knippen”, vertelt COO Steven van Kerkhoven ons. “Je kan met een product niet proberen om alles te zijn voor iedereen en alles te doen voor iedereen. Een duidelijke focus op de post zelf en daar inspiratie en efficiënte voorzien is waar we voor gaan. Het voorzien van bijvoorbeeld slimme begeleidende tekstjes voor een social media post of het automatisch voorstellen van relevante afbeeldingen op basis van een aantal woorden in de post zijn daar twee concrete voorbeelden van.”

“Daarnaast bieden we met Willow ook allerhande kennis aan, via onze social media experts en via onze online Willow Academy. Onze kenniscomponent heeft als doelstelling het verder gaan upskillen van ons cliënteel in het doen van social media. Als we onze kennis kunnen delen, dan wordt iedereen slimmer en kunnen we verdere efficiënties introduceren in ons model.”

Een digitale kloof dichten

Het Willow cliënteel bestaat hoofdzakelijk uit kleine KMOs die niemand in huis hebben om full-time bezig te zijn met marketing of uit zelfstandige professionals die op een efficiënte manier hun social media in de lucht willen houden. Deze bedrijven worden veelal geconfronteerd met een gebrek aan tijd en kennis om aan social media te doen en hebben ook niet de ambitie om er grote budgetten tegenaan te gooien. CEO Ludwig Dumont, die zelf ook een KMO familie komt, kent de pijnen maar al te goed. “Het is frappant om vast te stellen dat een economisch en maatschappelijk hyper belangrijke groep aan bedrijven – namelijk de KMOs en zelfstandige ondernemers – vandaag niet over de juiste instrumenten beschikken om een sterke aanwezigheid op social media uit te bouwen. KMOs staan in ons land alleen in voor meer dan 90% van de tewerkstelling en hebben niet enkel economische maar ook sociaal een belangrijke rol. Ze creëren cohesie, vertegenwoordigen ondernemerschap en schrijven op kleine en op grote schaal heel mooie verhalen. Social media is zeker nu een heel belangrijk marketing, sales en HR instrument. Mensen starten hun zoektocht naar een dienst online, jonge talenten zoeken potentiële werkgevers op social media enzoverder.”

Plaats reactie

social-media-technologiebedrijf-willow-lanceert-willow-ai