Scroll to top

Top

Geen reacties

Salesflare: sales on steroids

Gepost op 28/04/2016
Antwerpse start-up Salesflare haalt 330.000 euro op

Het gaat goed met de Antwerpse start-up. Ze halen 330.000 euro op en lanceren hun salesplatform officieel.  Vorige zomer zat  ik samen met Jeroen Corthout, co-founder van Salesflare, in de koffiebar op het gelijkvloers van de Boerentoren, Antwerpen.  Hier in het KBC-gebouw is Salesflare actief. Salesflare probeert de grote ergernissen van vele salespersonen weg te nemen zoals bijvoorbeeld administratie en follow-up management. Voor iemand die zich nog niet veel met sales heeft bezig gehouden klinkt dit natuurlijk allesbehalve sexy. Wel, voor een salespersoon ook niet. En hier wil Salesflare iets aan veranderen. Salesflare wil de artificieel intelligente salesassistent zijn die het werk verlicht.

Na een demo werd het me duidelijk dat het een volledige tool is voor salesteams met mogelijkheden te over om uit te breiden. Hier werd ik ook snel op geattendeerd 🙂 De tweede versie, die nu actief wordt gepromoot bij bedrijven en organisaties spreekt mij alvast aan door de gemakkelijkheid waarmee je het kunt gebruiken.

Never miss a follow-up again

Salesflare stelt zich als doel salespersonen te laten doen wat ze goed kunnen: een product aan de man brengen. Alles dat hen hierbij verhindert moet tot een minimum gereduceerd worden. Zo integreert Salesflare handig met je favoriete mailboxen (Gmail, Outlook, ..) waardoor al je emails rechtstreeks ook in de app terechtkomen. ‘We hebben ervoor gekozen geen standalone app te maken maar een plug-in die je niet dwingt te kiezen maar je de keuze laat beide te gebruiken.’ Koppel je deze integratie samen met je kalenderapplicatie en je komt tot een product die je zal behouden om ooit nog afspraken, follow-ups, etc.. te missen.  ‘De semi-automatische artificiële intelligentie (AI) laat toe om bij elk voorhande item te kiezen welke actie je erop uitvoert, zo voorkom je dat een lead niet opgevolgd of simpelweg vergeten wordt.’

Salesflare image

Het is ook leuk dat je leads kan doorgeven aan je teamleden. Is iemand beter geschikt voor een potentiële klant op te volgen, ga je zelf op vakantie, …? Met één handeling kan je een prospect doorverwijzen naar een collega, die ook direct de hele voorgeschiedenis krijgt te zien van jouw onderhandelingen. Ook handig is dat hij ook relevante informatie krijgt te zien over de prospect zelf. En dat brengt ons bij het volgende punt.

Get to know your client

Wat voor een salespersoon belangrijk is om te weten is met wie ze onderhandelingen aan het voeren zijn. De stelregel is: hoe meer informatie je hebt, hoe beter. Salesflare komt aan deze nood tegemoet door informatie over prospecten automatisch op te halen van het emailsysteem en het internet en dit aan te vullen bij hun profielen. Deze informatie kan gaan van tweets, linkedin-informatie tot adresgegevens en meer. Iets waarbij je normaal veel tijd verliest, neemt Salesflare van je over zodat je meer tijd kan vrijmaken voor het echte werk.

who are you

Betekent dit het einde van de CRM? Nee. Moet een salespersoon dan niet meer aan het werk met CRM? Jawel, maar op een gerichtere manier. Omdat Salesflare zelf al informatie verzamelt over prospecten, en jouw acties opslaat, kan je met een simpele koppeling met bestaande CRM’s deze gegevens overzetten. Zo kan ook een manager volgen wat je aan het doen bent. Ondertussen kan jij verder je focussen op meer verkopen. Het zou de tijd die je verspeelt aan de ingave van data met wel 50% verminderen, zo wordt gesteld.

In een notendop zou je kunnen zeggen dat Salesflare meer actiegebaseerd is dan de meeste salestools. De passieve kantjes van het verkopen zoals informatie ingeven over je klant, informatie ingeven in de CRM, opzoekwerk verrichten over prospecten, etc.. worden zo goed mogelijk van je overgenomen zodat je contact met de klant meer centraal komt te staan.  Hun missie bestaat erin door middel van software elk salesteam de kans aan te bieden op te leven naar hun potentieel. Salesflare wil de artificiële intelligente salesassistent zijn voor de verkoper van de toekomst.

Thomas Verhoef

Plaats reactie

salesflare-sales-on-steroids