De Logitech Circle is thuis op je smartphone

Gepost op 11/04/2016

We hebben gedurende een paar weken de Logitech Circle Camera getest. Dit is een slimme binnenhuiscamera waarmee je vanop afstand kan volgen wat de kinderen, huisdieren of anderen aan het uitspoken zijn in je woonst. Hieronder een overzicht van de vele functionaliteiten maar ook een paar kritische opmerkingen.

In minder dan 5 minuten heb je de Logitech Circle Camera opgezet

Laten we beginnen met het grootste voordeel van deze camera, namelijk dat je deze in een vingerknip installeert. De eerste stap is om de applicatie te downloaden waarna je stap voor stap door het installatieproces geleid wordt via een handige tutorial. Je kan ervoor kiezen om de camera op een kast of tafel te zetten maar je kan dankzij een handige wandsteun de camera snel tegen de muur bevestigen. Dankij een magneet kan je zeer gemakkelijk de camera ontkoppelen. De camera heef een mooi design en stoort niet in een huiskamer of een bibliotheek. Onlangs won Logitech nog de prestigieuze Red Dot Design award voor de camera en nog 8 andere Logitech producten.

Schermafbeelding 2016-04-07 om 07.12.23

Leuke functionaliteiten van de Logitech Circle Camera

Je krijgt een hoop functionaliteiten bij de Logitech Circle, naast de 720p HD livestream beschik je over een 2 weg communicatie. Je kan niet enkel vanop afstand alles horen en zien van wat er in je woonst aan het afspelen is maar ook vanop afstand communiceren met degenen die in de buurt van de camera staan. Dit doe je door op een luidspreker icoontje in de app te drukken. Het geluid is zeer helder en luid genoeg, we hebben dit via Wi-Fi en via 4G getest.
Schermafbeelding 2016-04-07 om 07.15.09

Logitech houdt ook in de cloud de laatste 24 uur opnames bij en na elke dag krijg je een 30 seconden samenvatting van alles wat die dag gebeurd is, de camera heeft bewegingssensors waardoor deze gemakkelijk de relevante beelden kan filteren voor de samenvatting. Dit laatste element is waarschijnlijk de meest innovatieve functionaliteit van de camera, dankzij de slimme filteren van de meest relevante beelden moet je als gebruiker niet door 24 uur aan beeldmateriaal scrollen om te zien wat er allemaal die dag gebeurd is. Logitech herkent automatisch de meest interessant beelden en plakt deze op een slimme manier aan elkaar tot een handige video van 30 seconden. De camera beschikt ook over een nachtzicht functie voor s’avonds en s’nachts, de visibiliteit gaat dan tot 4,5 meter wat genoeg is voor de meeste ruimtes.

De camera heeft een batterij die ongeveer 3 uur kan meegaan. Door de beperkte autonomie hebben we de camera bijna altijd op de oplaad sokkel gelaten. Leuk zou zijn om in de toekomst een betere batterij te hebben met een langere autonomie waardoor nieuwe toepassingen mogelijk zouden worden.

Is de Logitech Circle een leuke gadget of een heuse veiligheid oplossing?

De Logitech Circle is een leuk hebbeding voor ouders of huisdier-baasjes, gemakkelijk contact te behouden met het thuisfront en te kunnen communiceren indien nodig. De samenvatting met de leukste en belangrijkste momenten van de dag is ook altijd leuk meegenomen. Om de Logitech Circle te beschouwen al een heuse veiligheidsoplossing zullen er een paar verbeteringen aangebracht moeten worden, zoals:

• Notificaties: we misten de mogelijkheid om slimme gepersonaliseerde notificaties in te stellen. Bijvoorbeeld een SMS te krijgen wanneer iedereen het huis verlaten heeft. Je krijgt vandaag een notificatie als er beweging geregistreerd wordt maar je moet zelf doorheen de beelden scrollen om uit te zoeken waarover het precies gaat.
  • Integratie met andere slimme producten. Het grootste probleem met slimme toestellen zoals camera’s, lichten en anderen is dat deze niet geïntegreerd zijn op eenzelfde platform. Leuk zou zijn indien je via de Logitech (of andere) app niet enkel je camera kon besturen maar ook de belichting, het geluid van de speakers etc… Verwacht wordt dat in de toekomst dit zal gebeuren met andere Logitech producten
  • Extra sensoren om de camera nog slimmer te maken zoals temperatuur of vochtigheid.

Samengevat de Logitech Circle is een handige camera voor gebruikers die snel een oplossing willen opzetten en gebruik willen maken van de basis functionaliteiten. We zouden de Logitech Circle niet aanraden aan mensen die de Logitech Circle willen gebruiken als intelligent veiligheidsplatform. De Logitech Circle is er om speciale momenten vast te leggen op onverwachte momenten. Of het nu gaat over je huisdieren of kinderen de huiskamer is een plek waar tal van dingen gebeuren die we zouden missen zonder een camera zoals de Logitech Circle. De Circle is verkrijgbaar voor 199 euro via de Logitech website. Binnenkort zouden er aanvullende abonnementsopties verkrijgbaar moeten zijn met nieuwe functionaliteiten.

Like onze Facebook pagina en maak kans op een fantastische Logitech Circle

Antoine Smets