Scroll to top

Top

Geen reacties

Pictawall: De volgende start-up die ook naar het buitenland trekt! - Technologium

Gepost op 01/02/2015
Pictawall: De volgende start-up die ook naar het buitenland trekt!

Pictawall is een social media contentmoderator die je als gebruiker de mogelijkheid geeft om jouw ervaringen op bepaalde evenementen te delen met anderen. Door een Pictawall op te stellen behaal je op een slimme en gezellige manier meer groepsbeleving onder de aanwezigen van een evenement. Welke evenementen dan zoal? Thomas Paris, founder van Pictawall,  blijft er bescheiden bij maar de evenementen waar hij met zijn bedrijf al heeft aan mogen meewerken liegen er niet om: Tomorrowland (ism met Brussels Airlines), Tesla Club Belgium, met als klapper op de vuurpijl het grootste Microsoft evenement van het jaar: MGX. Technologium had een interview met Thomas Paris over het concept, de mogelijkheden, en de toekomst.

Like what is coming to you, enjoy the process!

Wanneer ik Thomas vraag naar de ‘tip-2-start’, een goede tip die hij anderen zou meegeven wanneer ze een start up zouden opstarten, is zijn antwoord even simpel als diep: ‘Just like what is coming to you and enjoy the process!’ Daarom is het misschien leuk even een overzicht te geven.

Een heus parcours is reeds afgelegd vooraleer Pictawall MGX mocht modereren: Startupweekend Liège werd gewonnen in 2012. Cliënten volgden, ervaring werd opgedaan , het product werd verder uitgewerkt met als eindejaarsgeschenk 2013 wederom de eerste prijs op Boostcamp MIC Brussels. Het hoofd van Microsoft Europe sprak hen aan met de suggestie om Pictawall te integreren met Yammer, hun intern communicatieplatform, om tijdens het MGX event live reacties, foto’s of video’s (onderling )te delen. Mooi werk!  Maar Pictawall kan worden gebruikt door velerlei organisatoren. Zo hebben ze onlangs ook een Pictawall gecreëerd voor een trouwfeest. Deze mensen wilden dat iedereen hun trouw kon meebeleven en een Pictawall was hiervoor zeer geschikt.

Pictawall: een online en offline gebeuren

Want wat is een Pictawall eigenlijk? Een Pictawall combineert heel gemakkelijk alle media (facebook, twitter, instagram, pinterest, … )  die wordt gepost onder een bepaalde hoofding (hashtag), wat resulteert in een livestream van o.a. leuke foto’s, waardoor iedereen zich meer betrokken voelt bij een evenement. Dit was ook de initiële opzet achter Pictawall. Maar om misverstanden te vermijden is het noodzakelijk een goed onderscheid te maken tussen de online en offline component: het bedrijf zelf verzorgt het onlinegedeelte waar alle media omtrent een evenement worden samengebracht. Daarnaast is er natuurlijk de mogelijkheid om deze mediastroom van tweets, foto’s, video’s en reacties te vertonen op allerhande schermen. ‘It creates a nice buzz and awareness.’

Ondertussen is er al heel veel aan het initieel idee toegevoegd. Zo is er de reeds vernoemde integratie met Yammer wat een hele nieuwe dimensie heeft gegeven aan de interne evenementen van bedrijven die met Yammer werken. Voornamelijk aan de curatorkant van een Pictawall hebben vele nieuwe features het licht gezien. De curator van een Pictawall evenement kan nu ook de aanwezige sponsors meer zichtbaarheid verlenen door tussen de livestream van het evenement te vermelden welke sponsors dit mede mogelijk maakten. Handig natuurlijk om je sponsors meer bang for the buck/waarde voor hun geld te geven. De curator kan ook Flash Messages in de livestream plaatsen, waardoor een pictawall ook een communicatiemiddel wordt tussen de organisator en de aanwezigen. Ook leuk zijn de games die een curator kan toevoegen. Denk hierbij aan bepaalde foto’s die moeten genomen worden om een bepaalde prijs te winnen.

Zeker vandaag gaat de oneliner op die wordt weergegeven op hun website: ‘We make interaction with your public a simply amazing all-round experience.

Pictawall UK: een uitdaging voor 2015

2015 lijkt een spannend jaar te worden: heet van de naald komt het nieuws dat Pictawall een filiaal heeft geopend in Londen, UK. Waarom? ‘Omdat grote concurrenten van ons zich daar ook bevinden.’ Ondernemen pur sang: de competitie opzoeken. Maar Londen biedt natuurlijk meer: het is aan het uitgroeien tot een grote techhub waar je midden in de techrevolutie zit. En er zitten natuurlijk grotere klanten en marketingbureaus die Pictawall kunnen inplannen in hun evenementen wat tot meer awareness leidt voor hun product. Allemaal redenen om een verhuis te overwegen. Hopelijk slagen ze in hun opzet!
Ben je van plan om een event te organiseren en zoek je nog een manier om de aanwezigen beter te betrekken bij het gebeuren, check dan zeker www.pictawall.com . Wij volgen alleszins de evolutie op de voet en houden jullie op de hoogte!

Thomas Verhoef

Plaats reactie

pictawall-de-volgende-start-up-die-ook-naar-het-buitenland-trekt-technologium