Scroll to top

Top

Geen reacties

Photoslurp: MWC loopt over in de straten van Barcelona

Gepost op 06/03/2015
Photoslurp: MWC loopt over in de straten van Barcelona

Hoe ver moet je tijdens MWC gaan om in aanraking te komen met innovatie en startups? Niet ver zo blijkt. Na een verblijfplaats te hebben geboekt via Airbnb kwam ik terecht op wandelafstand van het Mobile World Congress. Mijn gastheer vroeg me wat mij naar Barcelona had gebracht… dus ik vroeg hem wat hem in Barcelona deed blijven: bleek dat hij ook een startup uit de grond was aan het stampen. Het toeval!

Aangezien deze 4 dagen toch in teken staan van rapportering over MWC en interviews van startups, topics omtrent mobiel internet , enz… leek het maar logisch ook Ben Heinkel te interviewen over zijn startup.

 Photoslurp: ‘customer-given’ marketing

Photoslurp is een handige marketing tool die het mogelijk maakt aan meer natuurlijke marketing te doen aan de hand van content die geleverd wordt door mensen die aan de hand van tags of hashtags jouw product/content hebben opgenomen in de dialoog.   Photoslurp slurpt zoals de naam aangeeft foto’s van verschillende sociale media en aggregeert ze op een eigen platform dat de gebruiker in staat stelt om deze foto’s te gebruiken voor eigen marketingdoeleinden.

Nadat je deze foto’s hebt geïntegreerd in jouw productpagina’s of hebt uitgestald op een wall (wat Photoslurp ook levert en een ‘lookbook’ noemt) kunnen klanten op een meer natuurlijke manier met jouw producten in contact komen. Het zijn vaak geen gekunstelde foto’s maar natuurlijke afbeeldingen van jouw product in een natuurlijke omgeving.

photoslurp

Waarom Photoslurp?

Photoslurp richt zich momenteel voornamelijk op KMO’s. Bedrijfjes en organisaties die professioneel willen overkomen op het internet maar hier vaak niet alle middelen voor hebben om dit ook te doen. Photoslurp wil hier het verschil maken. Het biedt een aantal voordelen: prijs, analytics, quality, engagment en conversie.

Photoslurp heeft verschillende modellen die aangepast zijn op de gebruiker. Het mikt erop KMO’s te kunnen overtuigen door niet extreem duur te zijn. Je kan starten vanaf 150€/ maand. Draaglijk. Hiervoor krijg je kwaliteitsvolle foto’s verzameld van jouw klanten die je ook op die manier leert ontdekken.

En hierin kan Photoslurp de kleinere man helpen: het biedt een analytisch platform dat je kan duidelijk maken wie in jouw domein influencers zijn (mensen die jouw foto’s taggen), het toont je hoe vaak op images wordt geklikt en misschien als belangrijkste feature toont hoeveel bezoekers op je website zijn overgegaan tot een aankoop na interactie met deze uit het leven gegrepen foto’s.

 Overbruggen van de kloof

Photoslurp ligt in het verlengde van een trend die probeert KMO’s te overtuigen dat het internet een belangrijk medium is om met je klanten te interageren. Het biedt hierin een betaalbare oplossing die je voor een stuk op weg helpt professioneel jouw weg te vinden op het internet.

Thomas Verhoef

Plaats reactie

photoslurp-mwc-loopt-over-in-de-straten-van-barcelona