Het mysterie achter de Apple uitnodiging ontrafeld
Gepost op 03/09/2016Yep, de persuitnodigingen zijn officieel de deur uit. Naar goeie gewoonte roept Tim Cook in september de internationale pers bijeen in San Francisco. Dit jaar werd zeven september de datum voor het Apple Special Event. We hopen dat Tim een beetje uitgeslapen zal zijn na zijn 13 miljard dure theekransjes met Margrethe.
We weten intussen allemaal dat de nieuwe generatie iPhones voorgesteld zal worden (surprise, suprise). Echter, er zit meer in een uitnodiging dan je denkt, zeker bij Apple! De Amerikaanse tech gigant verstopt ieder jaar een aantal hints in haar persinvitatie. Wij beslisten dit jaar die uitnodiging overdreven te gaan analyseren, omdat gewoon analyseren immers so 2015 is. En vooral ook omdat we dat leuk vinden. Echt leuk.
De fameuze Apple uitnodiging
Om toch nog eventjes terug te komen op ‘Bokeh, en we hebben het hier niet over boterhammen (Bokeh = West-Vlaams voor botherham // Als in een Bokeh met choco). Bokeh is een visueel effect dat je normaliter enkel kan realiseren met een grote beeldsensor en een brede aperture. Dat laatste zorgt ervoor dat er lichtinval is op de lens. Hoe lager de aperture, hoe minder de lichtinval. Mobiele lenzen hebben meestal – omwille van hun kleine grootte (makes sense?) – een kleinere beeldensensor en een beperktere aperture. Als Apple erin slaagt om Bokeh mogelijk te maken met een iPhone, wel, dan zijn ze goed bezig daar in Cupertino.
En neen, Cuper is niet de broer van Quentintaren. Got’m?!
En oja – voor we het vergeten – we hebben van horen zeggen dat Apple zijn eigen Snapchat aan het bouwen is. Maar hier moeten we nog wat meer over uitvissen, binnenkort meer.

Plaats reactie