Scroll to top

Top

Geen reacties

Een MacBook met geelzucht | De support van Switch - Technologium

Gepost op 09/07/2019
Een MacBook met geelzucht | De support van Switch

Een MacBook Pro, 15 inch retina, met Touch Bar. De droomcomputer van iedere apple geek die wat met technologie bezig is en wel van een groot scherm houdt. Aan zo’n apparaat hangt dan ook een premium prijskaartje, dat hopelijk de investering verantwoortd en voor jaren Mac plezier zal zorgen.

Flashforward naar het vorige week. Amper twee jaar nadat de premium laptop voor het eerst unboxed werd, hebben we het zitten. Omwille van een foutje bij de productie zorgt een bepaalde warmte ervoor dat het scherm, vooral aan de zijkanten, vol staat met gele vlekken. Horror ten huize Technologium.

Om de nachtmerrie nog wat erger te maken, gaat het hier over een MacBook die we in de States kochten, wat onze hoop op support, garantie en bijstand in België reduceerde tot een percentage dat ver achter de komma start.

Effe Apple bellen

Gelukkig heeft Apple een goeie chat service op de Belgische website. Uit een aantal conversaties met de medewerkers leerden we dat ons probleem potentieel kon gecoverd worden door een speciaal programma dat Apple heeft voor MacBooks met dit akkefietje. Echter, mocht de erkende hersteldienst (o.a. Switch) oordelen dat dit niet het geval is, dan zou het grapje ons om en bij de 850 Euro kosten. Jawadde dadde, om het met de tagline van een electronicaketen te verwoorden.

Volgende stap richting oplossing: Met de tram naar de Switch en een crowdfunding starten om zoveel mogelijk kaarsjes te branden om gehoord te worden door de allMac(h)tige goden.

Bezoekje aan de Switch

Met klamme handen en een trillende stem stonden we daar dan in de Switch op de Noorderlaan te Antwerpen. Onze strategie voor de conversatie bestond voornamelijk uit niets laten merken van onze nervositeit. Dit gaat over een potentieel gat in de begroting of een zomerse financiële opkikker ten belope van 850 Euro. Het moet niet gezegd worden, er staat veel op het spel. Rustig blijven, het komt allemaal in orde.

We worden aangesproken door een medewerker, het is onze beurt. Het scherm van de MacBook wordt onder de loep genomen, we vermelden dat we hebben gelezen over een bepaald programma voor dit mankement en wachten vervolgens vol ongeduld op de reactie van de expert…

We krijgen te horen dat dit euvel normaliter onder het speciale programma valt, maar dat een technische medewerker het verder moet bekijken om daar een finaal oordeel over te vellen. We kunnen de MacBook meteen achterlaten en kiezen voor een rush order. Dit houdt in dat een technisch expert binnen de 3 dagen met een beslissing komt en dat, indien er wordt geoordeeld dat het speciale programma van kracht is, de herstelling ook meteen gebeurt.

3 dagen wachten

Als je voor een normale check kiest, dan kan dergelijke situatie volledig gratis zijn, maar dan ben je wel een tiental dagen je Mac kwijt. De rush order kost sowieso 85 Euro, maar de kans bestaat dat de herstelling binnen een termijn van drie dagen gebeurt. Gegeven de sterke correlatie tussen de aanwezigheid van de MacBook en persoonlijke productiviteit, is de beslissing snel genomen.

Wat waren we gelukkig toen we na 3 dagen de verlossende mail kregen dat de MacBook kom opgehaald worden. Dit betekende immers dat de reparatie inderdaad binnen het speciale Apple programma kaderde. Wat een financiële kortsluiting van 850 Euro kon geweest zijn, werd uiteindelijk een zomers soldeke van 85 Euro. 90% korting, daar kan niemand neen tegen zeggen.

Dus als het goed is mag het zeker ook gezegd worden! Bedankt Switch voor de vlotte service en het volgen van de Apple mentaliteit. Dit krijgt in de categorie klantentevredenheid een tien op tien. Tot de volgende keer.

Ludwig

Plaats reactie