Scroll to top

Top

Geen reacties

G-Shock laat je nieuwe liedjes ontdekken dankzij de Soundhound technologie!

Gepost op 25/08/2014
G-Shock laat je nieuwe liedjes ontdekken dankzij de Soundhound technologie!

Velen onder ons kennen Shazam, deze app herkent de muziek die in je omgeving aan het afspelen is en geeft je de titel, naam van de artist en zelfs een link naar de webshop waar je het liedje kan kopen. Heel handig zo’n app, enkel moet je wel je smartphone telkens bovenhalen, de app openen etc..De bekende sporthorloge fabrikant Casio wil daar op inspelen en heeft in zijn laatste G-Shock horloge, de GBA-400, de Soundhound technologie geïnstalleerd (Soundhound is de grootste concurrent van Shazam).

G-Shock ook een smartwatch?

Het merk G-Shock staat bekend voor zijn weerstand tegen schokken, waterdichtheid en robuustheid.  Casio is dan ook zeer verassend uit de hoek gekomen wanneer ze hebben beslist om tal van smartwatch applicaties in hun G-Shock lijn te intergreren. Deze nieuwe G-Shock horloges beschikken over Bleutooth waardoor je dankzij de verbinding met je smartphone notificaties op je horlogescherm te zien krijgt. Nu hebben ze ook de Soundhound technologie in hun horloges geïntegreerd en kan je zelfs je muziekspeler bedienen via je horloge door middel van de grote ronde knop aan de zijkant.

De G-Shock GBA-400 zal op de markt komen begin September, er zullen verschillende kleuren beschikbaar zijn ( rood, blauw, zwart en zilver) en de prijs zal rond de 230 Dollar zijn.

Ook andere traditionele horlogemakers richten zich op de markt van de smartwatches

OneGPS-copy-624x351

Timex is een horlogemaker afkomstig uit Nederland en heeft zopas zijn eerste smartwatch voorgesteld, de Ironman One GPS+. Deze smartwatch is zeer verschillend dan  de andere smartwatches van de grote fabrikanten zoals Samsung en LG, de Timex smartwatch heeft namelijk geen verbinding nodig met een smartphone! Deze smartwatch beschikt over 4 GB opslagruimte, werkt op 3G en is tot 40 meter diepte waterdicht, een echte smartwatch voor sporters.

Vele traditionele horlogemakers beschouwen de smartwatch trend als een opportuniteit en niet als een gevaar. Deze nieuwe smartwatch gebruikers zouden mensen zijn die voordien geen traditioneel horloge zouden hebben gehad en misschien juist dankzij hun nieuwe smartwatch een gewoon horloge zouden kopen. Dit terzijde is het heel moeilijk om deze nieuwe markt te veroveren als traditionele horlogemaker, het beste voorbeeld is waarschijnlijk de samenwerking tussen Swatch en Microsoft een tiental jaar geleden. De smartwatch die ze hadden ontwikkeld, genaamd Paparazzi, gaf je een directe toegang tot nieuws en tal van andere nuttige informatie door middel van radiogolven. De Paparazzi is nooit uitgegroeid tot het succesvol product waarop beide bedrijven gehoopt hadden.

Wat is jou mening over traditionele horlogemakers en hun pogingen om smartwatches te maken?

Laat gerust een reactie achter.

Stay Tech’d!

 

 

 

Antoine Smets

Plaats reactie

g-shock-laat-je-nieuwe-liedjes-ontdekken-dankzij-de-soundhound-technologie