Scroll to top

Top

1 reactie

Direct Opzeggen: abonnementen opzeggen zonder gedoe

Gepost op 01/06/2015
UPDATE over Direct opzeggen: abonnementen opzeggen zonder gedoe

UPDATE: Het gaat goed met Direct Opzeggen! Zoals ze hadden gepland wouden ze ook een Franse website uitrollen in 2015. Dit is juist gebeurd.  Ze hebben  hun Franse website gelanceerd (www.resilier.be) en zien nu 150 abonnementen opgezegd worden elke dag. Met de uitbreiding naar Wallonië ligt verdere groei in het vooruitzicht. Zo blijven zo op koers voor 2015.

Direct Opzeggen?

Het moet niet altijd een baanbrekend idee zijn om waardevol te zijn. Direct Opzeggen is er zo eentje. Ik denk dat iedereen bij het lezen van Direct Opzeggen al een redelijk idee heeft bij de bedoeling van de website. Inderdaad: zeg makkelijk bepaalde contracten en verzekeringen op. Vooral met de recente commotie rond de uitspraak van Jeroen Meus interessant om even dieper op in te gaan.

Iedereen kent de irritatie en ongemakkelijkheid bij het opzeggen van abonnementen en contracten: het moet vaak aangetekend zijn, het is onoverzichtelijk, het duurt lang en het kost tijd. Het zou dus interessant zijn indien er een website bestond in België dat deze moeilijkheid zou wegnemen. Direct Opzeggen zorgt hiervoor.

Eenvoudig en snel

Ik vroeg aan Nathan de Hert, de oprichter van Direct Opzeggen, wat hem er toe bracht om te starten. Hij wist me te vertellen dat hij moest verhuizen uit Amsterdam en hierbij een aantal diensten moest opzeggen. Makkelijker gezegd dan gedaan, want zo vertelt hij me: ‘Deze serviceproviders zijn heel behulpzaam om je te helpen bij het activeren of afsluiten van een abonnement, niet zozeer om je er terug vanaf te helpen. ‘

Hij ontdekte al snel dat de omringende buurlanden al soortgelijke diensten aanboden en België eigenlijk nog braakliggend terrein was. Waarom dan ook niet op eigen bodem iets soortgelijk uit de grond stampen. Want iedereen heeft wel zo’n moment dat hij snel van een service af wil maar hiervoor eerst nog een uur aan de lijn moet hangen, dan papieren moet invullen die worden opgestuurd om dan twee weken te wachten of het al dan niet in orde is gekomen. Niet meer zo dus met Direct Opzeggen.

Zo kan je ook de brieven laten opsturen door Direct Opzeggen, aangetekend al dan niet, zodat je in één klap deze vervelende taken niet meer zelf ter hande moet nemen. En dit al voor een 140 tal diensten.

De vooruitzichten van 2015

De toekomstplannen zijn om tegen het einde van 2015 nog meer diensten op het platform te krijgen, een franse versie uit te brengen en uit te kijken naar samenwerkingen met gerelateerde dienstverleners. Heb je ooit nog last met het opzeggen van een abonnement? Geen excuus meer, ga naar Direct Opzeggen.

Thomas Verhoef

Reacties

  1. Ik wou Scarlet internet opzeggen. Ik had de gegevens reeds ingevuld op direct opzeggen en wou een aangetekend schrijven sturen via hen voor meer dan 11 euro. Ik belde voor de zekerheid scarlet op om te vragen hoe ik mijn abonnement moest opzeggen. via de site zeiden ze mij. Dus niet via een aangetekend schrijven.

Plaats reactie

direct-opzeggen-abonnementen-opzeggen-zonder-gedoe