Contento ondersteunt KMO’s met slimme social media marketing software
Gepost op 24/05/2019
Het jonge Belgische bedrijf Contento heeft als missie om zoveel mogelijk KMO’s te helpen met het uitbouwen van een sterke aanwezigheid op de sociale media kanalen.
Het team van Contento stelde vast dat heel wat KMO’s de social media boot missen. Dit voornamelijk omdat social media marketing tot op heden ontoegankelijk bleef voor kleinere bedrijven met beperkte middelen, tijd en kennis met betrekking tot het digitale.
Om dit probleem aan te pakken werd het zeer traditionele business model van een social media agentschap onder de loep genomen. De reden waarom social media marketing onbereikbaar is voor zoveel KMO’s heeft te maken met de sterk aanwezige menselijke component in het traditionele model.
Contento bouwde vervolgens een digitaal product dat heel wat menselijke taken vervangt met technologie. Zo wordt er handig gebruik gemaakt van ‘marketing automation’ voor repetitieve taken en speelt A.I. een belangrijke rol in het voorzien van de juiste content op de social media kanalen van de KMO’s.
Eenvoud als belangrij kste insteek
Contento heeft absoluut niet de ambitie om een complex product te bouwen. Er is al heel wat marketing software aanwezig op de markt. Het probleem met de bestaande tools en apps is dat die veel te complex zijn. Gebouwd door en voor digitale marketeers, en daar zijn KMO’s niet mee gebaat. De kunst bestaat er volgens het team in om te ontkoppelen van al die onnodige complexiteit en iets te bouwen dat perfect aansluit bij de noden van de vele KMO’s. Iets bouwen dat effectief ook zal gebruikt worden, niets meer en niets minder.

Natuurlijk vergt het eenvoudig maken van iets dat in essentie best wel complex is het nodige technologische gegoochel, maar daar mag de eindgebruiker eigenlijk niets van merken.
Om die eenvoud te garanderen werkt Contento met een zogenaamde Customer Advisory Board. Een groep van bestaande klanten geeft op constante basis feedback op de evoluties van het product en de service. Voor iets aan het bredere publiek wordt voorgesteld, wordt er bij de Customer Advisory Board gepolst naar de bevindingen en volgen eventuele aanpassingen.
Een (inter)nationaal aanwezige nood
Het probleem dat Contento aanpakt, is duidelijk internationaal aanwezig. Zo kondigde het bedrijf deze week aan dat het nauw gaat samenwerken met het Amerikaanse Main Street Launch, één van de grootste voorzieners van leningen aan kleine bedrijven in San Francisco en de grotere Bay Area in California.
Ook in België ondersteunt Contento reeds heel wat KMO’s met hun sociale media marketing. Eerder deze maand werd eveneens een samenwerking gelanceerd met het Belgische Pharmahelp. De samenwerking is gericht op het helpen van Belgische apotheken met hun social media. Een nood die naar boven kwam in een recente marktstudie.
Volgende stappen
Na een eerste jaar low-profile te werken, het werven van de eerste klanten en het lanceren van een werkend product, voelt het team zich klaar om Contento naar het volgende niveau te tillen.
Alles wordt in gereedheid gebracht om een schaalbaar bedrijf uit te bouwen dat organisatorisch capabel is om zoveel mogelijk KMO’s te helpen met hun social media noden. Zo opende het bedrijf een kantoor in het Antwerpse Stokers, de business hub onder leiding van André en Valerie Duval en werden er in de U.S. twee profielen aangetrokken voor sales, marketing en customer support.
Ook in Belgie is Contento aan het rekruteren. Zo staat er een rol open als Customer Performance Manager en kan ook een Junior Front End Developer een positie scoren bij het jonge marketing bedrijf.
Kom meer te weten over Contento op www.hellocontento.com
Gerelateerde artikels
De gemiddelde Belg toch niet zo digitaal als gedacht?!... 12/08/2015 | Christophe Havermans

Beme : le réseau (anti) social qui se rêve authentique... 03/08/2015 | Ludwig

Rich Kids | Het social media netwerk voor de rijksten der aarde... 06/03/2017 | Ludwig

Social Media technologiebedrijf Willow lanceert Willow AI... 09/12/2022 | Mark Verheyden

- Technobot
- Op 24/05/2019
- http://www.technologium.be
Plaats reactie