Twee jonge ondernemers bouwen in Antwerpen de nieuwste café-app
Gepost op 23/05/2017Johan en Guillaume komen beiden uit de bankenwereld, nadat een gezamelijke vriend hen met elkaar in contact bracht, besloten ze samen een start-up op te richten. Het probleem dat ze willen oplossen zal herkenbaar zijn voor menig cafégangers; op een vlotte manier op café betalen, ook in groep.
Dankzij de Cheers app kan je zonder portefeuille op café
Sinds 2014 zitten beide oprichters al met het idee, een applicatie waarmee je niet enkel je drankjes kan bestellen op café maar waarmee je ook direct kan betalen. Ze waren de eersten met de ambitie om beide functionaliteiten te combineren in één applicatie. Eenmaal het idee wat concreter werd, heeft Johan zijn job bij de bank opgezegd en is hij een Android developer cursus bij de VDAB gestart. Ondertussen werkte Guillaume verder aan de iOS versie van de applicatie. In de loop van 2016 stond vervolgens de eerste versie van de app klaar die direct getest werd met een beperkt publiek.
The Birdhouse tilt Cheers naar het volgende niveau
Begin dit jaar vernamen Johan en Guillaume dat ze waren geaccepteerd voor The Birdhouse. Dit is een accelerator traject dat gedurende 6 maanden jonge ondernemers helpt hun start-up uit te bouwen. Dit doen ze in Gent en Antwerpen waar de start-ups gecoacht worden en workshops krijgen over marketing, sales, finance en andere materie belangrijk voor ondernemers.
Alle start-ups krijgen ook twee mentoren toegewezen. De mentoren hebben ervaring in bepaalde industrieën of zijn zelf ondernemer geweest. Ze helpen de startende ondernemingen de juiste vragen te stellen, duidelijke doelen te bepalen en concrete resultaten te behalen. Wilfried van Assche en Philip Timmermans zijn de twee mentoren van het Cheers team. Beiden hebben al een succesvolle carrière achter de rug en hebben zich naast hun managementfuncties ook aan het ondernemerschap gewaagd.
De eerste opdracht voor het Cheers team was om een stap terug te nemen en bepaalde cruciale vragen te beantwoorden. Op welke doelgroepen gaan ze focussen? Wat zijn de belangrijkste functionaliteiten van de app? Wat willen ze de volgende 6 maanden bereiken? Doorheen de discussies werkte het Cheers team een duidelijke focus en actieplan uit. Indien alles goed gaat, zal het grote publiek komende zomer kennis maken met een nieuwe versie van de Cheers app.
Ben je zelf een startende ondernemer?
Je kan je tot 21 mei inschrijven voor het The Birdhouse traject via gobirdhouse.com. Op de website moet je jouw project in 1 zin omschrijven. Daarna zal je per mail een link krijgen met een uitgebreid applicatieformulier. De projecten mogen uit alle sectoren komen, ook non-technologische start-ups worden aangemoedigd om zich in te schrijven.
Plaats reactie